Dogoterapia– od dawna wiadomo, że zwierzęta mają pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Dowiedziono, że samo przebywanie z nimi wpływa pozytywnie na naszą psychikę i układ odpornościowy. Kontakt ze zwierzęciem działa motywująco, dyscyplinująco i uspokajająco. Dzieci nie tylko uczą się kontaktować ze zwierzęciem, ale przełamują lęki, nabierają pewności siebie, stają się bardziej otwarte. Pies staje się przyjacielem dziecka, zdolnym do wywołania spontanicznego uśmiechu.

Obecność psa na zajęciach stanowi doskonałą motywację do podejmowania działań, daje dużo radości i poczucia bezpieczeństwa. Dlaczego? Ponieważ pies akceptuje nas takimi, jakimi jesteśmy, nie ocenia i nie osądza, kocha nas za to, że jesteśmy bez względu na nasze sukcesy i porażki.



Celem zajęć z dogoterapii jest :

  • kształtowanie pozytywnych emocji dziecka w kontakcie z psem,

  • wyzwalanie spontanicznej aktywności dziecka ,

  • doskonalenie sprawności ruchowej,

  • rozwijanie umiejętności lokomotorycznych,

  • wielopłaszczyznowe oddziaływanie psa na zmysły dziecka tj.: wzrok, słuch, dotyk,węch,

  • ćwiczenie koncentracji uwagi,

  • wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego,

  • poznawanie i wypowiadanie prostych komend np. siad,

  • relaksacja, wyciszanie emocji.